Українська література

Контрольна робота з теми «ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ»     6 кл.
1. Як називалася книжка, яку склав Л.Глібов у 20 років:
    а) «Черниговский листок»;  б) «Стихотворения»;   в) «Веснянка»;    г) «Басни».
2. Що таке мораль байки:
    а) невеликий ліро-епічний твір повчально-алегоричного змісту;
    б) повчальний висновок наприкінці твору;
    в) художнє зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ під   конкретними художніми образами;
    г) гостре висміювання, критика чогось або когось, його поведінки.
3. До чого мав хист поет Степан Руданський :
   а) лікував хворих;   б) співав сопрано;  в) грав на кобзі;    г) складав сонети.
4. Кому належить започаткування у світовій практиці жанру співомовки:
    а) Степану Олійнику;  б) Степану Руданському; в) Леоніду Глібову;  г) Павлу Глазовому.
5. Серед поданих назв виберіть ті, які належать перу Павла Глазового:
    а) «Муха й Бджола». ;  б) «Гуменний»;   в) ,,Похвала
”;   г) «Добре торгувалось».  
6. Які мовні звороти допомагають виокремити, підкреслити в тексті щось особливе:
    а) порівняння;   б) тавтологія;   в) інверсія;   г) гіпербола;     д) епітети.
7. Назвіть героїв гуморески С. Руданського  «Свиня свинею»:
    а) мужик;  б)син;   в) Лисичка;   г) батько;    д) міліціонер.
8. Серед поданих письменників виберіть тих, хто писав гумористичні твори:
    а) Т.Шевченко;  б) П.Глазовий;     в) В.Близнець;    г) І.Калинець.
9. Які негативні риси та звички мала Щука із байки Леоніда Глібова «Щука» :
    а) обманювала;  б) заїдала;  в) не полювала;   г) ледарювала.
10. Інверсію вжито в рядку:   а) приїхали запорожці, короля вітають…;
    б) Мужикові то й байдуже: він дьогтю питає!   в)Але наші запорожці разом відмовляють…
11.Установіть відповідність між автором та назвою твору:  (2 б)
1. «Жаба і Віл»;
2. «Запорожці у короля»;
3. «Заморські гості»;
4. «Муха й Бджола».
а) Л.Глібов;
б) С.Руданський;
в) С.Васильченко;
г) С.Олійник;
д) П.Глазовий.
12. Установіть відповідність між уривком з твору та його назвою:  (2 б)
1. «Похвала»;
2. «Запорожці у короля»;
3. «Щука»;
4. «Гуменний».
а) «Тра-та-та! Тра-та-та! Сіла баба на кота!..»».
б) «Спом
янув тут бідний дідич чорта і чортицю…».
в) « Вони як поїли, так ті вуса прездорові вгору й завертіли».
г) «Розбійницю таку те так судить годиться…»;
д) «Ти – як перлина, як топаз…».
13. Складіть і запишіть власну гумореску на основі поданого малюнка.   (3 б)



Контрольна робота з теми ,,Загадково прекрасна і славна давнина України
І варіант                      6 клас
1. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» - це:
а) казка;       б) оповідання;       в) поема;          г) вірш.
2. До якого літературного роду належить твір М.Вороного «Євшан-зілля»?
а) до епосу;
б) до лірики;
в) до ліро-епосу;
г) до драми.
3. Що покладено в основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороного?
а) народний переказ;
б) літописна легенда;
в) авторський вимисел;
г) народна пісня.
4. Укажіть, символом чого є євшан-зілля в однойменному творі М.Вороного?
а) історичної та національної пам’яті;
б) ханської влади;
в) рослинного світу України;
г) материнської любові..
5. Що є мотивом (темою) вірша Т.Г.Шевченка «Думка»?
а) захоплення красою синього моря;
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину;
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності.
6. Хто був прототипом Тараса Трясила (Т.Шевченко «Тарасова ніч»)?
а) гетьман Тарас Федорович;
б) вигаданий автором образ;
в)Тарас Бульба;
г) Тарас Шевченко.
7. Допишіть визначення:
Ліричний твір – художній твір, у якому…
8. Виправте речення (що в ньому зайве?) і запишіть правильне твердження.
На уроках української літератури ми ознайомилися із творами Т.Шевченка «Думка», «Мрії», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Євшан-зілля».
9. Випишіть із уривка художні засоби й назвіть їх.. 
Слухай, старче, ти шугаєш
Ясним соколом у хмарах,
Сірим вовком в полі скачеш,
Розумієшся на чарах…
10. Запишіть невеликий роздум на одну з тем (на вибір):    (3 б)
А. Що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців? Про що їм варто нагадати?
Б. Що краще: наполеглива боротьба за щастя чи нарікання на свою гірку долю? Поясни свій вибір.
В. Як я розумію патріотизм (на основі вивчених творів).


Контрольна робота з теми ,,Загадково прекрасна і славна давнина України
ІІ варіант                      6 клас
1. Що є мотивом (темою) вірша Т.Г.Шевченка «Думка»?
а) захоплення красою синього моря;
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину;
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності.
2. До якого літературного роду належить твір М.Вороного «Євшан-зілля»?
а) до епосу;
б) до лірики;
в) до ліро-епосу;
г) до драми.
3. Хто був прототипом Тараса Трясила (Т.Шевченко «Тарасова ніч»)?
а) гетьман Тарас Федорович;
б) вигаданий автором образ;
в)Тарас Бульба;
г) Тарас Шевченко.
4. Укажіть, символом чого є євшан-зілля в однойменному творі М.Вороного?
а) історичної та національної пам’яті;
б) ханської влади;
в) рослинного світу України;
г) материнської любові..
5. Що покладено в основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороного?
а) народний переказ;
б) літописна легенда;
в) авторський вимисел;
г) народна пісня.
6. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» - це:
а) казка;       б) оповідання;       в) поема;          г) вірш.
7. Допишіть визначення:
Ліричний твір – художній твір, у якому…
8. Виправте речення (що в ньому зайве?) і запишіть правильне твердження.
На уроках української літератури ми ознайомилися із творами Т.Шевченка «Думка», «Мрії», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Євшан-зілля».
9. Випишіть із уривка художні засоби й назвіть їх.. 
Слухай, старче, ти шугаєш
Ясним соколом у хмарах,
Сірим вовком в полі скачеш,
Розумієшся на чарах…
10. Запишіть невеликий роздум на одну з тем (на вибір):    (3 б)
А. Що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців? Про що їм варто нагадати?
Б. Що краще: наполеглива боротьба за щастя чи нарікання на свою гірку долю? Поясни свій вибір.
В. Як я розумію патріотизм (на основі вивчених творів).

Контрольна робота з теми ,,Загадково прекрасна і славна давнина України”   6 кл.
І варіант
Початковий рівень
1.Укажіть, які є різновиди календарно-обрядових пісень?  (1 б)
     А) Русальні, купальські, жниварські, щедрівки, колядки, веснянки.
     Б) Колискові, жартівливі, весільні, про кохання.
     В) Стрілецькі пісні, маршові, трудові.
2. До якого циклу календарно-обрядових пісень належать рядки?   (1 б)
          Заплету віночок.
          Заплету шовковий.
          На щастя, на долю,
          На чорні брови.
     А) Весняного.   Б) Зимового.   В) Літнього.
3. Назвіть колискову пісню.   (1 б)
     А) ,,Купайло, Купайло.  Б) ,,Ой ти, коте, коточок”.   В),, Засівна”.
Середній рівень
4. Допишіть речення.  (1 б)
     Пісня – це …
5. Наведіть приклади календарно-обрядових пісень літнього циклу. (1б)
6. Знайди пару до слів.  (1 б)
     Квіточка                      маленька
     пшениця                     холодная
     весна                           зеленая
     зіллячко                      красна
     травиця                       рожевая
     водиця                        озимая
     телятко                       запашненьке
Достатній рівень
7. Розкажіть про обряди та звичаї українців, які пов’язані з календарно-
    обрядовою поезією зимового циклу.  (3 б)
Високий рівень
8. Напишіть твір-роздум на тему ,,Тепло рідного дому в народних
     колискових піснях.  (3 б)

ІІ варіант
Початковий рівень
1.Укажіть, який цикл календарно-обрядових пісень не виділяється? (1б)
     А) Весняний.    Б) Осінній.    В) Літній.
2. До якого циклу календарно-обрядових пісень належать рядки?   (1 б)
        Добрії були женці –
        Дівчата й молодиці.
        Дівчата – косаті,
        А хлопці – вусаті,
        Молодиці – білолиці.
     А) Зимового.      Б) Весняного.    В) Літнього.
3. Назвіть колискову пісню.   (1 б)
      А) ,,Ой ну, люлі, дитя, спать”.   Б) ,,У ржі на межі”.  В),,Засівна”.
Середній рівень
4. Допишіть речення.  (1 б)
     Колискова – це …
5. Наведіть приклади календарно-обрядових пісень зимового циклу.(1б)
6. Знайди пару до слів.  (1 б)
     Квіточка                      маленька
     пшениця                     холодная
     весна                           зеленая
     зіллячко                      красна
     травиця                       рожевая
     водиця                        озимая
     телятко                       запашненьке
Достатній рівень
7. Розкажіть про обряди та звичаї українців, які пов’язані з календарно-
    обрядовою поезією літнього циклу.  (3 б)
Високий рівень
8. Напишіть твір-роздум на тему ,,Тепло рідного дому в народних
     колискових піснях.  (3 б)



Контрольна робота з теми ,,Загадково прекрасна і славна давнина України
І варіант                      6 клас
1. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» - це:
а) казка;       б) оповідання;       в) поема;          г) вірш.
2. До якого літературного роду належить твір М.Вороного «Євшан-зілля»?
а) до епосу;
б) до лірики;
в) до ліро-епосу;
г) до драми.
3. Що покладено в основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороного?
а) народний переказ;
б) літописна легенда;
в) авторський вимисел;
г) народна пісня.
4. Укажіть, символом чого є євшан-зілля в однойменному творі М.Вороного?
а) історичної та національної пам’яті;
б) ханської влади;
в) рослинного світу України;
г) материнської любові..
5. Що є мотивом (темою) вірша Т.Г.Шевченка «Думка»?
а) захоплення красою синього моря;
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину;
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності.
6. Хто був прототипом Тараса Трясила (Т.Шевченко «Тарасова ніч»)?
а) гетьман Тарас Федорович;
б) вигаданий автором образ;
в)Тарас Бульба;
г) Тарас Шевченко.
7. Допишіть визначення:
Ліричний твір – художній твір, у якому…
8. Виправте речення (що в ньому зайве?) і запишіть правильне твердження.
На уроках української літератури ми ознайомилися із творами Т.Шевченка «Думка», «Мрії», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Євшан-зілля».
9. Випишіть із уривка художні засоби й назвіть їх.. 
Слухай, старче, ти шугаєш
Ясним соколом у хмарах,
Сірим вовком в полі скачеш,
Розумієшся на чарах…
10. Запишіть невеликий роздум на одну з тем (на вибір):    (3 б)
А. Що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців? Про що їм варто нагадати?
Б. Що краще: наполеглива боротьба за щастя чи нарікання на свою гірку долю? Поясни свій вибір.
В. Як я розумію патріотизм (на основі вивчених творів).


Контрольна робота з теми ,,Загадково прекрасна і славна давнина України
ІІ варіант                      6 клас
1. Що є мотивом (темою) вірша Т.Г.Шевченка «Думка»?
а) захоплення красою синього моря;
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину;
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності.
2. До якого літературного роду належить твір М.Вороного «Євшан-зілля»?
а) до епосу;
б) до лірики;
в) до ліро-епосу;
г) до драми.
3. Хто був прототипом Тараса Трясила (Т.Шевченко «Тарасова ніч»)?
а) гетьман Тарас Федорович;
б) вигаданий автором образ;
в)Тарас Бульба;
г) Тарас Шевченко.
4. Укажіть, символом чого є євшан-зілля в однойменному творі М.Вороного?
а) історичної та національної пам’яті;
б) ханської влади;
в) рослинного світу України;
г) материнської любові..
5. Що покладено в основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороного?
а) народний переказ;
б) літописна легенда;
в) авторський вимисел;
г) народна пісня.
6. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» - це:
а) казка;       б) оповідання;       в) поема;          г) вірш.
7. Допишіть визначення:
Ліричний твір – художній твір, у якому…
8. Виправте речення (що в ньому зайве?) і запишіть правильне твердження.
На уроках української літератури ми ознайомилися із творами Т.Шевченка «Думка», «Мрії», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Євшан-зілля».
9. Випишіть із уривка художні засоби й назвіть їх.. 
Слухай, старче, ти шугаєш
Ясним соколом у хмарах,
Сірим вовком в полі скачеш,
Розумієшся на чарах…
10. Запишіть невеликий роздум на одну з тем (на вибір):    (3 б)
А. Що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців? Про що їм варто нагадати?
Б. Що краще: наполеглива боротьба за щастя чи нарікання на свою гірку долю? Поясни свій вибір.
В. Як я розумію патріотизм (на основі вивчених творів).

Контрольна робота з теми ,,Загадково прекрасна і славна давнина України
І варіант                      6 клас
1. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» - це:
а) казка;       б) оповідання;       в) поема;          г) вірш.
2. До якого літературного роду належить твір М.Вороного «Євшан-зілля»?
а) до епосу;
б) до лірики;
в) до ліро-епосу;
г) до драми.
3. Що покладено в основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороного?
а) народний переказ;
б) літописна легенда;
в) авторський вимисел;
г) народна пісня.
4. Укажіть, символом чого є євшан-зілля в однойменному творі М.Вороного?
а) історичної та національної пам’яті;
б) ханської влади;
в) рослинного світу України;
г) материнської любові..
5. Що є мотивом (темою) вірша Т.Г.Шевченка «Думка»?
а) захоплення красою синього моря;
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину;
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності.
6. Хто був прототипом Тараса Трясила (Т.Шевченко «Тарасова ніч»)?
а) гетьман Тарас Федорович;
б) вигаданий автором образ;
в)Тарас Бульба;
г) Тарас Шевченко.
7. Допишіть визначення:
Ліричний твір – художній твір, у якому…
8. Виправте речення (що в ньому зайве?) і запишіть правильне твердження.
На уроках української літератури ми ознайомилися із творами Т.Шевченка «Думка», «Мрії», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Євшан-зілля».
9. Випишіть із уривка художні засоби й назвіть їх.. 
Слухай, старче, ти шугаєш
Ясним соколом у хмарах,
Сірим вовком в полі скачеш,
Розумієшся на чарах…
10. Запишіть невеликий роздум на одну з тем (на вибір):    (3 б)
А. Що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців? Про що їм варто нагадати?
Б. Що краще: наполеглива боротьба за щастя чи нарікання на свою гірку долю? Поясни свій вибір.
В. Як я розумію патріотизм (на основі вивчених творів).


Контрольна робота з теми ,,Загадково прекрасна і славна давнина України
ІІ варіант                      6 клас
1. Що є мотивом (темою) вірша Т.Г.Шевченка «Думка»?
а) захоплення красою синього моря;
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину;
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності.
2. До якого літературного роду належить твір М.Вороного «Євшан-зілля»?
а) до епосу;
б) до лірики;
в) до ліро-епосу;
г) до драми.
3. Хто був прототипом Тараса Трясила (Т.Шевченко «Тарасова ніч»)?
а) гетьман Тарас Федорович;
б) вигаданий автором образ;
в)Тарас Бульба;
г) Тарас Шевченко.
4. Укажіть, символом чого є євшан-зілля в однойменному творі М.Вороного?
а) історичної та національної пам’яті;
б) ханської влади;
в) рослинного світу України;
г) материнської любові..
5. Що покладено в основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороного?
а) народний переказ;
б) літописна легенда;
в) авторський вимисел;
г) народна пісня.
6. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» - це:
а) казка;       б) оповідання;       в) поема;          г) вірш.
7. Допишіть визначення:
Ліричний твір – художній твір, у якому…
8. Виправте речення (що в ньому зайве?) і запишіть правильне твердження.
На уроках української літератури ми ознайомилися із творами Т.Шевченка «Думка», «Мрії», «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Євшан-зілля».
9. Випишіть із уривка художні засоби й назвіть їх.. 
Слухай, старче, ти шугаєш
Ясним соколом у хмарах,
Сірим вовком в полі скачеш,
Розумієшся на чарах…
10. Запишіть невеликий роздум на одну з тем (на вибір):    (3 б)
А. Що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців? Про що їм варто нагадати?
Б. Що краще: наполеглива боротьба за щастя чи нарікання на свою гірку долю? Поясни свій вибір.
В. Як я розумію патріотизм (на основі вивчених творів).

Контрольна робота з теми ,,Я і світ”          6 клас

І варіант

1.Хто автор поезіїї ,,Підкова”?      (1 б)
     А) І. Калинець;         Б) С. Чернілевський;      В) І. Жиленко.
2. З якого твору слова:         (1 б)
         Матері розказувать не треба,
         Як душа світліє перед днем
         В хаті, що прив’язана до неба
         Світанковим маминим вогнем.
     А) ,,Жар-птиця”  І. Жиленко;
     Б) ,,Теплота родинного інтиму”  С. Чернілевського;
     В) ,,Забула внучка в баби черевички С. Чернілевського.
3. На що перетворився дідусь з казки-притчі ,,Казка про яян
     Е.Андієвської.    (1 б)
     А) На квіти;       Б) на самоцвіти;     В) на повітря.
4. Допишіть речення.      (1 б)
     Притча – це …
5. Назвіть головних та другорядних героїв повісті ,,Друкар книжок
     небачених” О. Іваненко.    (1 б)
6. Зясуйте, у чому прихований повчальний зміст твору ,,Говорюща
     риба”  Е. Андієвської.    (2 б)
7. Схарактеризуйте образ бабусі за поезією С. Чернілевського ,,Забула
     внучка в баби черевички”.     (2 б)
8. Напишіть твір на тему ,,Як не стати ,,яянином?    (3 б)
ІІ варіант

1.Хто автор поезії ,,Гном у буфеті”?    (1 б)
     А)  І. Калинець;         Б) С. Чернілевський;      В) І. Жиленко.
2. З якого твору слова:         (1 б)
     Ну, от і простудилась трішки.
Лежить вона терпляче в ліжку,
п’є молоко, клює родзинки,
чита «Барвінок» і «Мурзилку».
     А)     А) ,,Жар-птиця”  І. Жиленко;
     Б) ,,Теплота родинного інтиму”  С. Чернілевського;
     В) ,,Забула внучка в баби черевички С. Чернілевського.
3. Що сталося з говорющою рибою?     (1 б)
     А) Вона повернулася в річку;     
     Б) знайшла нових друзів на суші;
     В) її засмажили.
4. Допишіть речення.      (1 б)
     Притча – це …
5. Назвіть головних та другорядних героїв твору ,,Говорюща риба”
     Е. Андієвської.      (1 б)
6. Схарактеризуйте образ гнома за поезією І. Жиленко ,,Гном у буфеті.
     (2 б)
7. Зясуйте, у чому прихований повчальний зміст твору ,,Казка про яян
     Е. Андієвської.    (2 б)
8. Напишіть твір на тему ,,Як не стати ,,яянином?    (3 б)







Контрольна робота з теми ,,Із пісенних скарбів      7 клас
І варіант

Початковий і середній рівні

1.Укажіть, яка з пісень є чумацькою:    (1 б)
     А) ,,Ой у степу криниченька;   Б) ,,Ой на горі та женці жнуть;
     В) ,,Стоїть явір над водою.
2. Продовжіть речення.    (1 б)
     Пафос – це …
3. Укажіть, які із цих функцій не характерні для мистецтва:   (1 б)
     тренувальна; пізнавальна; естетична; лікувальна; виховна;
     накопичувальна; механічна.

Достатній рівень

4. Схарактеризуйте головного героя соціально-побутових пісень.  (2 б)
5. Визначіть ідейно-художній зміст жартівливих коломийок. (Що
    засуджують, схвалюють і за допомогою яких художніх засобів.) (2 б)

Високий рівень

6. Напишіть твір-роздум ,,Чого навчають нас народні пісні.  (5 б)

ІІ варіант

Початковий і середній рівні

1.Укажіть, який із творів є козацькою піснею:    (1 б)
     А) ,,Дозвілля молоді;  Б) ,,Стоїть явір над водою;
     В) ,,Ой у степу криниченька.
2. Продовжіть речення.    (1 б)
     Коломийки – це …
3. Укажіть, які з цих понять не є видами мистецтва:   (1 б)
     живопис; фігурне катання; театр; йога; хореографія; музика;
     шахи.

Достатній рівень

4. Зробіть коткий аналіз вивченої напамять народної соціально-
    побутової пісні.  (2 б)
5. Визначіть ідейно-художній зміст жартівливих коломийок. (Що
    засуджують, схвалюють і за допомогою яких художніх засобів.) (2 б)

Високий рівень

6. Напишіть твір-роздум ,,Народна пісня у моєму житті.   (5 б)




Контрольна робота з теми ,,Ми – українці   7 кл.
І варіант
1.Олег Ольжич у вірші ,,Захочеш – і будеш”…
   А) каже, що життя, яким сотворив його Бог, є ,,багате і щедрее”
   Б) звертається до кожного, переконуючи, що все в житті залежить від нас самих
   В) сповнений життєвого оптимізму, радістю життя
   Г) хоче розбудити байдужих, відчути ,,гарячий подих однодумців і діяти
2.Олена Теліга у вірші ,,Сучасникам стверджує, що…
   А) лірична героїня сповнена життєвого оптимізму, радості життя
   Б) ліричній героїні хочеться розбудити усіх байдужих, відчути ,,гарячий подих” однодумців і діяти
   В) серце ліричної героїні загартоване в ,,хуртовині сніжній, ,,у холодній зливі, вона поважає більше  діло, ніж слово тверде                
   Г) життя прекрасне, але скороминуче, тому не варто витрачати час даремно
3. Провідним мотивом ,,Пісні про рушник” Андрія Малишка є …
   А) материнська любов і відданість своїм дітям     Б) прищеплення любові до народних пісень
   В) заклик зберігати народні традиції                      Г) пошана до української вишивки
4. Вислів ,,постать несхила” у вірші ,,Вчителька” А. Малишка підкреслює …
   А) стрункість учительки                              Б) молодий вік учительки
   В) старший вік учительки                            Г) незламність учительки
5.,,Ця перемога змінила ставлення Сили до боротьби на арені. Він почав тренуватися й по можливості         навіть братии уроки. Бо одне діло – гнути залізо, а зовсім інше – перемагати таких же силачів, як і сам” – такий висновок зробив головний герой повісті О. Гавроша після бою у …
   А) Лондоні      Б) Празі     В) Франції     Г) Баварії
6.Після того, як Івана Силу оголосили новим чемпіоном Республіки, привокзальний волоцюга Міха Голий …
   А) заплакав     Б) засміявся      В) зааплодував     Г) вибіг із зали
7. Визначте і запишіть художні засоби із вірша ,,Пісня про рушник” А. Малишка:
   ,,незрадлива, вірна усмішка”
   ,,оживе… і дитинство, й розлука, і вірна любов
   ,,… той рушник простелю, наче долю…” –
8. Визначте і запишіть тему та основну думку вірша О. Теліги ,,Сучасникам”.
9. Напишіть твір-мініатюру на тему ,,Усвідомлення активної життєвої позиції як вияву
    європейськості у творчості О. Ольжича та О. Теліги”.


Контрольна робота з теми ,,Ми – українці” 7 кл.
ІІ варіант
1.Олег Ольжич у вірші ,,Господь багатий нас благословив”
   А) звертається до кожного, переконуючи, що все в житті
        залежить від нас самих
   Б) нагадує нам, що життя прекрасне, але скороминуче, тому не
       витрачати час даремно, слід займатися тим, чого справді прагне
       душа в дану мить
    В) хоче розбудити байдужих, відчути ,,гарячий подих
        однодумців і діяти
   Г) сповнений життєвого оптимізму, радістю життя
2. Олена Теліга у вірші ,,Пломінний день” стверджує, що …
   А) лірична героїня сповнена життєвого оптимізму, радості життя
   Б) ліричній героїні хочеться розбудити усіх байдужих, відчути ,,гарячий подих” однодумців і діяти
   В) серце ліричної героїні загартоване в ,,хуртовині сніжній, ,,у холодній зливі, вона поважає більше  діло, ніж слово тверде                
   Г) життя прекрасне, але скороминуче, тому не варто витрачати час даремно
3. Прикметник ревний у словосполученнях ,,ревний біль і ,,ревний жаль у поезії  ,,Чому, сказати, й сам не знаю…А.Малишка означає …
   А) дуже ретельний                         Б) старанний у чому-небудь   
   В) дуже щирий, зворушливий      Г) те саме, що ревнивий
4. Вислів ,,чорна злива у вірші ,,Вчителька А. Малишка нагадує про …
   А) жах війни     Б) сильну зливу   В) сльози матері   Г) темну ніч
5. ,,Молодий чоловіче, у вас прекрасне майбутнє… Я ніколи не помиляюся, повірте моєму досвіду, - так говорив до Івана Сили з повісті О. Гавроша …
   А) Пандорський                                      Б) Президент Республіки
   В) доктор Брякус                        Г) капітан Миколайчик
6. Після зустрічі з Іваном Силою англійська королева покидала цирк …
   А) гордою     Б) розчарованою   В) зачарованою   Г) була без емоцій
7. Визначте і запишіть художні засоби із вірша ,,Пісня про рушник” А. Малишка:
   ,,незрадлива, вірна усмішка”
   ,,оживе… і дитинство, й розлука, і вірна любов
   ,,… той рушник простелю, наче долю…” –
8. Визначте і запишіть тему та основну думку вірша О. Теліги ,,Сучасникам”.
9. Напишіть твір-мініатюру на тему ,,Усвідомлення активної життєвої позиції як вияву
    європейськості у творчості О. Ольжича та О. Теліги”.


Контрольна робота з теми ,,Про далекі минулі часи     7 клас
І варіант
І рівень (6 запитань по 0, 5 бала)
Виберіть варіант відповіді.
     1. Хто з героїв повісті І.Франка „Захар Беркут” вважав: „Життя лиш доти має вартість, доки чоловік може помагати іншим”:
а) Максим; б) Захар Беркут; в) Тугар Вовк?
     2. Як називалася місцевість, де відбувалися події повісті І.Франка „Захар Беркут”:
а) Тухольщина; б) Топольщина; в) Угорщина?
     3. Змалювання громадського життя Карпатської Русі у ХІІІ ст. у повісті „Захар Беркут” – це:
а) сюжет; б) ідея; в) тема.
     4. Якими роком датована перша поетична збірка Т. Шевченка:
а)     1838;   б) 1840; в) 1845?
     5.У якому місті був написаний „Заповіт”:
а)     Переяславі; б) Петербурзі; в) Києві?
     6.З якого твору Тараса Шевченка ці слова:
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.
а)     „Мені тринадцятий минало”; б) „Заповіт”; в) „Тополя”?

ІІ рівень (3 запитання по 1 балу)

Дайте лаконічну відповідь на запитання.

7.      Який художній засіб використано у рядках:
Стоїть явір над водою, на воду схилився;
Сидить козак у неволі, тяжко зажурився?
8.      Яким військовим хитрощам навчила тухольців Мирослава?
9.      Що таке історична повість?

ІІІ рівень (2 завдання по 1,5 бала)

10.  Дайте коротку оцінку поведінки Максима у полоні. Які риси характеру персонажа там виявилися? (За повістю І.Франка „Захар Беркут”).
11.  Порівняйте погляди на владу Захара Беркута і Тугара Вовка. Зробіть висновок.

ІV рівень (1 завдання – 3 бали)

12.  Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:
  1. Мій улюблений вірш Тараса Шевченка.
2.      Пейзажний етюд (за баладою Т. Шевченка „Тополя” ).
3.      Мій улюблений герой повісті Франка „Захар Беркут”.



Контрольна робота з теми ,,Про далекі минулі часи     7 клас
ІІ варіант

І рівень (6 запитань по 0, 5 бала)

Виберіть варіант відповіді.

     1. Хто з персонажів повісті І.Франка „Захар Беркут” вважає: „Життя в неволі нічого не варте, краще смерть”:
а) Максим; б) Захар Беркут; в) Тугар Вовк?
     2. Мирослава отримала від Пети перстень як знак:
а) уваги та шани; б) безпеки; в) любові.
     3. Легенда про камінь Сторож є таким елементом сюжету:
а) експозицією; б) зав’язкою; в) кульмінацією?
     4. У якому році Тараса Шевченка було викуплено із кріпацтва:
а) 1838; б) 1840; в) 1842?
     5. Де була написана поезія „Мені тринадцятий минало”:
а) в Орській фортеці; б) у рідному селі; в) у казематі?
     6. З якого твору Тараса Шевченка ці слова:
І мене в сім’ї великій,
В сім’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом!
а) „Мені тринадцятий минало; б) „Заповіт”; в) „Тополя”?

ІІ рівень (3 запитання по 1 балу)

Дайте лаконічну відповідь на запитання.

     7.Які художні засоби використано у рядках:
Продай, тату, продай, тату, та сірії воли
Та викупи козаченька з тяжкої неволі!?
8.Яке завдання поставив Захар Беркут перед тухольцями напередодні нападу монголів?
9.Що таке історична повість?

ІІІ рівень (2 завдання по 1,5 бала)

10.  Дайте коротку оцінку поведінки Тугара Вовка на початку і в кінці повісті. Назвіть риси характеру персонажа.
  1. Поміркуйте, яким бачить своє дитинство Т. Шевченко (За віршем „Мені тринадцятий минало”).

ІV рівень (1 завдання – 3 бали)

     12.Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:
        1.Мій улюблений вірш Тараса Шевченка.
  2.Пейзажний етюд (за баладою Т. Шевченка „Тополя” ).
  3.Мій улюблений герой повісті Франка „Захар Беркут”.



 Контрольна робота з теми ,,Про далекі минулі часи”     7 кл.
І варіант
Початковий рівень
     1. М. Стельмах присвятив свій твір «Гуси-лебеді летять»:
а) своїм батькам;      б) сину Ярославу;         в) дядьку Себастіяну.

       2. Хто розповідав Павлові про козаків (А. Чайковський, „За сестрою”):
   а)     дід Андрій;    б) дід Панас;    в) батько?

     3. Визначте правильне твердження. Композиція — це:
а) елемент сюжету: заключний, підсумковий складник художнього твору чи його частин;
б) будова твору, особливості розташування частин у творі;
в) початкова, вихідна частина художнього твору, в якій описується місце дії, обстановка, дійові особи.

Середній рівень
4. До якого жанру належить твір А. Чайковського «За сестрою»?
5. Яку книгу не зміг зрозуміти Михайлик (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»)?
6.
Що таке героїко-романтична повість?

Достатній рівень
     7.Чому Павло вирішив визволяти Ганну з полону (А. Чайковський, „За сестрою”)?
     8. Коротко розкажіть, як Михайлик вперше прийшов до школи.

Високий рівень
     9.Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:
 «Козак журби не має, з біди не заплаче» (За твором А. Чайковського «За сестрою»).
 «Чим мені подобається Михайлик, герой твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».



 Контрольна робота з теми ,,Про далекі минулі часи”     7 кл.
ІІ варіант
Початковий рівень
     1. Якому герою відомих вам творів належать слова: «Будеш іти межи люди і вибивати іскри…»?
а) Климку (Г. Тютюнник «Климко»);
б) діду Дем’яну (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»);
в) Ганнусі (А. Чайковський «За сестрою»).
     2. Головний герой повісті А. Чайковського ,,За сестрою
 А) Михайлик;     б) Павлусь;    в) Максим
     3. Визначте правильне твердження. Сюжет — це:
а) послідовність і зв’язок опису подій у творах художньої літератури;
б) основний спосіб викладу в художньому творі, де зображення подій і вчинків персонажів здійснюється від імені самого автора;
в) опис зображення природи, природних явищ, краєвидів у художньому творі.

Середній рівень
4. Визначте основні риси характеру Павлуся, героя твору А. Чайковського «За сестрою».
5.Який твір називається автобіографічним? Наведіть приклад такого твору.
6. Коротко розкажіть, як малий Михайлик поставився до жебраків (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»).

Достатній рівень
     7. Висловіть власне судження про мужність і лицарську відвагу Павлуся, героя твору А.Чайковського «За сестрою».
     8. Обґрунтуйте, в чому полягає значення символічного образу гусей-лебедів у творі М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

Високий рівень
     9.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
 «Мій улюблений герой повісті А. Чайковського «За сестрою».
 «Дядько Себастіян — вихователь Михайлика» (За твором М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»).



Контрольна робота з теми ,,Ти знаєш, що ти – людина?          7 кл.
І варіант
Початковий рівень
1.   У вірші В.  Симоненка «Лебеді материнства» лебеді символізують:
   А  гордість, гідність;     Б  мрію, політ фантазії;  В  вірність, любов;   Г  красу, недоторканість.
2. За жанровою спрямованістю новела — це:
а) драматичний твір, де зображуються нерозв’язні моральні проблеми що призводять, як правило, до загибелі героя;
б) короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру;
в) невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.
3.  Оповідачем у вірші В. Симоненка «Лебеді материнства» виступає:
  А батько;    Б мати;    В дідусь;    Г син
Середній рівень
4. Які прикраси і для кого виготовляв Фрідріх зі шматочків цегли? (Л. Пономаренко «Гер переможений»)?
5. З чого зроблені людські крила на думку Л. Костенко у вірші «Крила»?
6. Чого навчає повість-казка про Русалоньку сучасну людину?
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань.
7.   Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша В.   Симоненка 
«Ти знаєш, що ти – людина?».
8. Дослідіть, в чому виявилося гуманне ставлення українських жінок до полонених (за твором Л.Пономаренко «Гер переможений»).
9. Доведіть на прикладі поеми Л. Костенко «Чайка на крижині», що духовне багатство — найбільший скарб у житті.
Високий рівень
10. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
     «Для чого людині потрібні крила?» (За твором Л. Костенко «Чайка на крижині»).
      «Чи варто за добро відповідати жорстокістю» (за твором Л.Пономаренко «Гер переможений»).
ІІ варіант
Початковий рівень
1.   Заклик відкривати «духовні острови» звучить у   вірші В.  Симоненка:
      А  «Лебеді материнства»;              Б  «Гей, нові Колумби й   Магеллани»;  
      В  «Перехожий»;                             Г  «Ти знаєш, що ти   — людина?».
2. Василь Симоненко народився:
   А на Сумщині;        Б на Полтавщині;      В на Чернігівщині;     Г на Київщині.
3. Події, описані у творі Л. Пономаренко «Гер переможе-ний», відбуваються:
    А у часи Великої Вітчизняної війни;                  Б у довоєнні роки;
   В у повоєнній Білорусі;                                       Г у повоєнній Україні.
Середній рівень
4. Що будували в місті полонені німці ( Л.Пономаренко „Гер переможений”)?
5. Чого навчає повість-казка про Русалоньку сучасну людину?
6. Що нагадувало людям про Фрідріха після його смерті (Л. Пономаренко «Гер переможений»)?
Достатній рівень       3 б.
Виконайте одне із завдань.
7.    Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша В.   Симоненка «Гей, нові Колумби й   Магеллани».
8. Що мала на увазі Л. Костенко у творі «Чайка на крижині», зазначаючи:
Для мене лиш той край найкращий,
де виросли крила мої.
9. Дослідіть, в чому виявилося гуманне ставлення українських жінок до полонених (за твором Л. Пономаренко «Гер переможений»).

Високий рівень      3б.
10. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
      «О люди — це дуже цікаві створіння!»
     «Чи варто за добро відповідати жорстокістю» (за твором Л. Пономаренко «Гер переможений»).



 Контрольна робота з теми ,,Ти знаєш, що ти – людина?          7 кл.
І варіант
Початковий рівень
1.   У вірші В.  Симоненка «Лебеді материнства» лебеді символізують:
   А  гордість, гідність;     Б  мрію, політ фантазії;  В  вірність, любов;   Г  красу, недоторканість.
2. За жанровою спрямованістю новела — це:
а) драматичний твір, де зображуються нерозв’язні моральні проблеми що призводять, як правило, до загибелі героя;
б) короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру;
в) невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.
3.  Оповідачем у вірші В. Симоненка «Лебеді материнства» виступає:
  А батько;    Б мати;    В дідусь;    Г син
Середній рівень
4. Які прикраси і для кого виготовляв Фрідріх зі шматочків цегли? (Л. Пономаренко «Гер переможений»)?
5. З чого зроблені людські крила на думку Л. Костенко у вірші «Крила»?
6. Чого навчає повість-казка про Русалоньку сучасну людину?
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань.
7.   Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша В.   Симоненка 
«Ти знаєш, що ти – людина?».
8. Дослідіть, в чому виявилося гуманне ставлення українських жінок до полонених (за твором Л.Пономаренко «Гер переможений»).
9. Доведіть на прикладі поеми Л. Костенко «Чайка на крижині», що духовне багатство — найбільший скарб у житті.
Високий рівень
10. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
     «Для чого людині потрібні крила?» (За твором Л. Костенко «Чайка на крижині»).
      «Чи варто за добро відповідати жорстокістю» (за твором Л.Пономаренко «Гер переможений»).
ІІ варіант
Початковий рівень
1.   Заклик відкривати «духовні острови» звучить у   вірші В.  Симоненка:
      А  «Лебеді материнства»;              Б  «Гей, нові Колумби й   Магеллани»;  
      В  «Перехожий»;                             Г  «Ти знаєш, що ти   — людина?».
2. Василь Симоненко народився:
   А на Сумщині;        Б на Полтавщині;      В на Чернігівщині;     Г на Київщині.
3. Події, описані у творі Л. Пономаренко «Гер переможе-ний», відбуваються:
    А у часи Великої Вітчизняної війни;                  Б у довоєнні роки;
   В у повоєнній Білорусі;                                       Г у повоєнній Україні.
Середній рівень
4. Що будували в місті полонені німці ( Л.Пономаренко „Гер переможений”)?
5. Чого навчає повість-казка про Русалоньку сучасну людину?
6. Що нагадувало людям про Фрідріха після його смерті (Л. Пономаренко «Гер переможений»)?
Достатній рівень       3 б.
Виконайте одне із завдань.
7.    Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша В.   Симоненка «Гей, нові Колумби й   Магеллани».
8. Що мала на увазі Л. Костенко у творі «Чайка на крижині», зазначаючи:
Для мене лиш той край найкращий,
де виросли крила мої.
9. Дослідіть, в чому виявилося гуманне ставлення українських жінок до полонених (за твором Л. Пономаренко «Гер переможений»).

Високий рівень      3б.
10. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
      «О люди — це дуже цікаві створіння!»
     «Чи варто за добро відповідати жорстокістю» (за твором Л. Пономаренко «Гер переможений»).



 Контрольна робота з теми ,,Світ української поезії. Національна драма. 8кл.
І варіант

Початковий та середній рівні
1.Проблема захисту рідної мови порушується у вірші:   (1 б)
     А) В. Підпалого ,,Запросини;            
     Б) І. Малковича ,,Музика, що пішла;
     В) І. Малкович ,,Свічечка букви ,,Ї.
2. Справжнє прізвище І. Карпенка-Карого …, а його родина дала укра-
    їнській культурі таких видатних людей …   (1 б)
3. Допишіть речення.   (1 б)
     Елегія  – це …

Достатній рівень
4. Схарактеризуйте образ Герасима Калитки – головного героя пєси
     І. Карпенка-Карого ,,Сто тисяч.   (2 б)
5. Зробіть короткий аналіз ідейно-художнього змісту поезії І. Малкови-
     ча ,,Із янголом на плечі.     (2 б)

Високий рівень
6. Доведіть або спростуйте думку: ,,Бездуховність – прояв зла у житті
    людини ( за твором І. Карпенка-Карого ,,Сто тисяч.  (5 б)

ІІ варіант

Початковий та середній рівні
1.Проблема необхідності наполегливо йти до своєї мети не порушується
    у вірші:  (1 б)
     А) В. Підпалого ,,Запросини;
     Б) І. Малковича ,,Із янголом на плечі;
     В) І. Малковича ,,Свічечка букви ,,Ї.
2. І. Карпенко-Карий обрав свій псевдонім і назвав своїх дітей під впли-
    вом …    (1 б)
3. Допишіть речення.   (1 б)
     Трагікомедія – це …

Достатній рівень
4. Коротко схарактеризуйте образ Савки з трагікомедії І. Карпенка-
     Карого ,,Сто тисяч.    (2 б)
5. Зробіть короткий аналіз ідейно-художнього змісту поезії В. Підпало-
    го ,,Тиха елегія.    (2 б)

Високий рівень
6. Напишіть твір на тему: ,,Вічна проблема влади грошей у трагікомедії
    І. Карпенка-Карого ,,Сто тисяч у світовому мистецтві та реальному
    Сучасному житті.  (5 б)




Контрольна робота з теми ,,Світ української поезії”   ( 8 клас )
І варіант
Початковий рівень
1.Вірш Т. Шевченка ,,Мені однаково, чи буду належить до лірики:
   А) інтимної;   Б) пейзажної;   В) філософської.     ( 1 б)
2. Кому належать слова: Не дай спати ходячому,
                                           Серцем замирати
                                           І гнилою колодою
                                           По світу валятись.
   А) Лесі Українці;   Б) Т. Шевченку;   В) І. Франку.    ( 1 б )
3. Де народилася Леся Українка?    ( 1 б )
    А)  Новоград- Волинськ;  Б) Луцьк;  В) Колодяжне.

Середній рівень
4. Дайте визначення слова лірика.  ( 1 б )
5. Назвіть види лірики за змістом.   ( 1 б )
6. Що називається стопою?     ( 1 б )

Достатній рівень
7. Визначте тему, ідею поезії Т. Шевченка ,,Думи мої, думи мої.  ( 1 б )
8. Визначте віршовий розмір поезії Т. Шевченка ,,Мені однаково. ( 2 б)

Високий рівень
9.Доведіть або спростуйте думку: ,,Сила духу – конструктивне начало в житті. ( За творами Лесі Українки.)  ( 3 б )


ІІ варіант
Початковий рівень
1.У якому році народилася Леся Українка?    ( 1 б )
    А) 1814;     Б) 1871;    В) 1861.
2. Який художній засіб вжито в рядках:     ( 1 б )
                        Співало все, сміялося, бриніло,
                         А я лежала хвора й самотна.
    А) Антитеза;   Б) метафора;   В) епітет.
3. Хто автор поезії ,,Ой три шляхи широкії?    ( 1 б )
    А) Леся Українка;    Б) І. Франко;   В) Т. Шевченко.

Середній рівень
4.Що таке строфа?    ( 1 б )
5. Назвіть види римуваня.   ( 1 б )
6. Назвіть віршові розміри та намалюйте їхні схемами.   ( 1 б )

Достатній рівень
7. Визначте тему, ідею поезії Лесі Українки ,,Давня весна.   (1 б )
8. Визначте віршовий розмір поезії Т. Шевченка ,,Думи мої, думи мої.
    ( 2 б )

Високий рівень
9. Напишіть невеличкий твір на тему ,,Не поет, хто забуває про страшні народні рани…” ( За поемою Лесі Українки ,,Давня казка.)   ( 3 б )




Контрольна робота з теми ,,Історичні пісні. Пісні Марусі Чурай
І варіант
Початковий рівень
1. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані і здобув слави:
а) Морозенко («Ой Морозе, Морозенко»);
б) Б. Хмельницький («Чи не той то хміль»);
в) М. Залізняк («Максим козак Залізняк»);
г) І. Сірко («Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).
2. Художній образ — це:
а) особлива форма естетичного освоєння світу, при якій зберігається його предметно-чуттєвий характер, його цілісність, життєвість, конкретність;
б) зв’язок уявлень коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших;
в) зображення письменником у художньому творі людини з властивими їй індивідуальними рисами;
г) зображення в літературному творі зовнішнього вигляду, пози, рухів, виразу обличчя людини, її одягу, взуття тощо.
3. В якій пісні Марусі Чурай героїня розмірковує над власним щастям?
а) «Ой не ходи, Грицю»;
б) «На городі верба рясна»;
в) «Засвіт встали козаченьки»;
г) «Віють вітри, віють буйні».
Середній рівень
4. Що сталося з Морозенком («Ой Морозе, Морозенко), коли він потрапив у полон?
5. Куди вирушив І. Сірко («Та, ой, як крикнув же та козак Сірко») зі своїм військом?

Контрольна робота з теми ,,Історичні пісні. Пісні Марусі Чурай”
ІІ варіант
Початковий рівень
1. В якій історичній пісні згадується битва під Жовтими Водами?
а) «Максим козак Залізняк»;
б) «Чи не той то хміль»;
в) «За Сибіром сонце сходить»;
г) «Зажурилась Україна».
2. Пісня — це:
а) художній твір усного походження про вигадані та фантастичні події;
б) великий твір переважно героїчного змісту;
в) короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтовний переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття;
г) словесно-музичний твір ліричного або ліро-епічного характеру, мелодійний за своїм інтонаційним малюнком…
3. Пісня, яка присвячена боротьбі українського народу проти панської Польщі та султанської Туреччини в другій половині ХVІІ ст.:
а) «Ой Морозе, Морозенку»;
б) «Максим козак Залізняк»;
в) «Зажурилась Україна»;
г) «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко».
Середній рівень
4. Від чого застерігав народ Богдана Хмельницького перед битвою («Чи не той то хміль»)?
5. В якому злочині була звинувачена Маруся Чурай?

6. За що народ возвеличив Максима Залізняка («Максим козак Залізняк»)?
Достатній рівень
7.Виконайте одне із завдань.
v  Доведіть, що козак Морозенко («Ой Морозе, Морозенко») є народним героєм.
v  Обґрунтуйте, яким чином прислів’я «Хто сам у злиднях плаче, той і другого недолю бачить» пов’язане з ідейним змістом пісні «За Сибіром сонце сходить».
v  Вмотивуйте, чому в народі кажуть: «Книга вчить, як на світі жить».
Високий рівень
8.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем.
v  «Славні лицарі, захисники рідної України».
v  «За що шанує народ пісні Марусі Чурай».
v  «Мужність і непоборність героїв народних пісень».

6. Яким було життєве кредо Устина Кармалюка («За Сибіром сонце сходить»)?
Достатній рівень
7.Виконайте одне із завдань:
v  Обґрунтуйте, чому героїня твору «Ой не ходи, Грицю» отруїла свого коханого.
v  Як ви вважаєте, чому Т. Шевченко назвав Устина Кармалюка («За Сибіром сонце сходить») славним лицарем? Наведіть переконливі аргументи.
v  Дослідіть, що сприяло перемозі козаків під керівництвом Максима Залізняка над ворогом («Максим козак Залізняк»). Свої спостереження вмотивуйте.
Високий рівень
8.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
v  «Моя улюблена українська історична пісня».
v  «Устим Кармалюк: розбійник чи захисник народу?»
v  «Книга — дзеркало життя».


Контрольна робота з теми ,,Усна народна творчість” (8 клас)
І варіант

Початковий  рівнь
     1.Укажіть, який з творів є піснею про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. (1б)
А),,Зажурилась Україна;
Б),,Засвіт встали козаченьки;
В),,За Сибіром сонце сходить.
     2. Назвіть ,,третього зайвого, поясніть чому ви обрали саме його:
А) Сірко; Б) Хмельницький; В) Кармалюк. (1б)

Середній рівень
     3. Допишіть речення. (3б)
Думи – це …, наприклад, …
Усна народна творчість – це …, наприклад, …

Достатній рівень
     4. Схарактеризуйте образ Кармалюка за історичною піснею ,,За Сибіром сонце сходить. (2б)
     5. Зясуйте поняття ,,художня література та її функції. (2б)

Високий рівень
     6. Виконайте одне із завдань. (3б)
А) Напишіть невеличкий твір ,,Світ художніх образів українських історичних дум та пісень.
Б) Підтвердіть або спростуйте думку: ,,Кобзарі – герої України. Кобзарство слід відроджувати.

ІІ варіант

Початковий  рівнь
     1.Укажіть, у якій з історичних пісень ідеться про боротьбу проти соціального та національного гніту: (1б)
А),,Та, ой, як крикнув же козак Сірко;
Б),,Чи не той то хміль;
В),,Віють вітри, віють буйні.
     2. Назвіть ,,третє зайве, поясніть чому ви обрали цей твір. (1б)
А),,Засвіт встали козаченьки;
Б),,Ой не ходи, Грицю;
В),,Максим козак Залізняк.

Середній рівень
     3. Допишіть речення. (3б)
Історичні пісні – це …, наприклад, …
Речитатив – це …

Достатній рівень
     4. Схарактеризуйте образ Морозенка за історичною піснею ,,Ой, Морозе, Морозенку. (2б)
     5. Зясуйте поняття ,,художня література та її функції. (2б)

Високий рівень
     6. Виконайте одне із завдань. (3б)
А) Напишіть невеличкий твір на тему ,,Чому й до цього часу нас чарують пісні Марусі Чурай?
Б) Доведіть чи спростуйте думку: ,,Народні пісні та думи – поетична історія нашого народу.



Контрольна робота з теми ,,Усна народна творчість”      9 клас

І варіант

Початковий рівень

1.Яка з перелічених ознак не притаманна фольклорним творам?  (1 б)
     А) усність;  Б) варіативність;  В) анонімність;  Г) авторська позиція.
2. Яка з перелічених пісень належить до весільних?   (1 б)
     А) ,,Цвіте терен, цвіте терен”   Б) ,,Світи, світи, місяченьку
     В) ,,А брат сестрицю та й розплітає Г) ,,Ой на горі вогонь горить
3. Укажіть з-поміж наведених творів баладу.  (1 б)
     А) ,,Ой летіла стріла”     Б) ,, Світи, світи, місяченьку
     В) ,,Ой, матінко, та не гай мене”

Середній рівень

4. Назвіть етапи весілля у відповідній послідовності.  (1 б)
5. Дайте визначення.   (2 б)
     Весілля – це …
     Фольклор – це …

Достатній рівень

6. Схарактеризуйте ліричних героїв родинно-побутових пісень.  (3 б)

Високий рівень

7. Висловіть власну думку про те, чому слід зберігати звичаї і традиції
     свого народу.   (3 б)




ІІ варіант

Початковий рівень

1.Яка з перелічених ознак характерна для фольклорних творів?  (1 б)
     А) розгалуженість сюжету      Б) постійні епітети
     В) романтизм                            Г) авторська позиція
2. У якій баладі уславлюється національна гордість української жінки-
     козачки?    (1 б)
     А) ,,Ой чиє ж то жито”          Б) ,,Ой на горі вогонь горить
     В) ,,Бондарівна                     Г) ,,Ой летіла стріла
3. Як називається етап весілля, під час якого дружки плетуть букети для
     дружок і боярів?  (1 б)
     А) коровай    Б) вінкосплетіння    В) перезва    Г) сватання

Середній рівень

4. Як класифікують українські балади? Наведіть приклади балад. (1 б)
5. Дайте визначення.   (2 б)
      Балада – це …
      Пісня – це …

Достатній рівень

6. Схарактеризуйте ліричних героїв українських народних балад.  (3 б)

Високий рівень

7. Висловіть власну думку про те, чи потрібна народній пісні підтримка
    естради.  (3б)
https://learningapps.org/myapps.php




                                  






                                 







Кохані жінки Т. Г. Шевченка



Закарпатське весілля


ТРЕНУВАЛЬНІ ТЕСТИ ЗНО З УСІХ ПРЕДМЕТІВ




Немає коментарів:

Дописати коментар